lördag 28 mars 2015

LÖRDAGEN SOM PASERAT



 Idag vaknade jag lite efter 7 och kunde inte somna om? Dock låg jag kvar tills halv nio då hungern blev för stark och jag var tvungen att äta. När jag gick upp sken solen och grannkatten jamade som bare den, hon ville antagligen in till oss o hälsa på men det fick hon inte idag!


Vid 10-tiden tog jag mig lite fika, te och satte mig för att se ikapp det senaste avsnittet av Sveriges mästerkock som jag hade missat. Sen bar det ut till dagens arbete:



Inatt blir det sommartid och idag blev det lite vårstädning. Granris och löv som värmde blommorna i landen skulle bort så solen skulle kunna nå fram och väcka blommorna till liv. Inte världens härligaste jobb för man vet aldrig vad man kan hitta under de blöta löven men det gick fint!



Nu kanske ni tror att jag hamnade på något kalas med alla dessa kakor men nej, det var bara mitt eftermiddagsfika. Har jag sagt att vi äter mö kakor i denna familjen?
Nej men mamma bakade paj och sne fick syster lite kakor från hennes praktik där hon var en stund idag. Kakor ska inte slängas utan ätas vettni men oj va jag mådde illa efter det, är fortfarande mätt!


Vid 5-tiden drog jag o syster till Hemmakväll för att leta upp något gott till kvällen. För min del blev det en marabou för endast 10 kr.


Nu har jag käkat kvällsmat som blev majskolvar och kvällen är äntligen här. Är hur trött som helst och ska nog gå till tv:n nu o se om det finns något kul att se.

Men hoppas ni haft en grym dag, kram! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar