måndag 7 september 2015

DET POSITIVA MED HÖSTEN

Idag när jag gick till bussen var det 1 grad ute. EN?? Och det va nästan frost!
Just idag var solen framme och världen var underbart vacker just då men denna kyla och regnet som ofta faller kan få en att sakna solen och värmen lite så idag tänkte ja lyfta fram det bra med hösten och kanske få någon att uppskatta att sommaren börjar lida mot sitt slut.

Fotografera
Enligt mig har alla årstider sina fina sidor när det gäller att fotografera. Med hösten kommer massor av färger som blandar sig och i solen kan dessa skapa något magiskt. Men även då det regnar finns det mycket att fotografera så låt fantasin flöda och prova massa nya motiv och vinklar.

Kläderna
Det bästa med sommaren kan jag tycka är att man slipper ha så mycket kläder på sig men på hösten vänder det och det jag helst vill är att ta på mig lager på lager. Klänningar med stickade tröjor och raggisar i härliga kängor. Stora halsdukar och det lurvigaste fleecejackan man kan hitta. Höstmodet är något alldeles extra.

Varma drycker
Jag känner att jag kanske får fixa en budget så att jag inte köper chailatte för alla mina pengar denna hösten. Hur mysigt och gott är inte en chailatte eller en varm choklad från Espresso House en kylig höstdag? Sen vet ni kanske redan att jag är beroende av te, drack precis en liter..Men oavsett hur mycket jag älskar te är det lite jobbigt att drick te under de varmaste dagarna därför är det perfekt att temperaturen går neråt så teet värmer.

Okej att inte göra någonting
På sommaren vill de flesta ta vara på varje minut och alltid göra något. Att sitta inne och ha serie-maraton med sig själv nerbäddad i sängen är ingen plan för en solig dag men nu är det höst och det är faktiskt okej. Bädda ner sig i sängen med en varm dryck, lite fika och sträckkolla på en serie eller filmer. Det är bara mysigt, speciellt då det regnar ute.

Och kom ihåg. Det är inte hösten och vädret det är fel på, det är dig och din inställning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar