torsdag 12 januari 2017

NÄR LIVET KOMMER I MELLAN


Nu har jag gått i skolan i två dagar. Inga direkt ansträngande skoldagar men det är mycket i framtiden som tar ork. Böcker ska fixas, förberedelser för seminarium och planering av kommande uppgifter. Idag och resten av veckan har jag hemmastudier så nu får jag försöka få gjort så mycket som möjligt för att ligga i bra fas.

Igår var en spännande dag som jag kan berätta lite om. Det var nämligen snöstorm i Borås. Det började snöa otroligt mycket då vi kom till skolan vid 9 och sen fortsatte det hela dagen samt stormvindar. Ni kan ju tänka er hur detta blev. Massa blötsnö samt vind ställer till det rätt ordentligt i en större stad. Tågen ställdes in, tågbommarna krånglade mitt i vår lunch, fordon slirade i slasken och det skedde olyckor på vägarna. Mitt i allt detta då jag och några kompisar gick ut för att gå mellan de två husen i skolan blev i stoppade av två människor med mick och kamera. Min kompis fick svara på frågor och jag kämpade med att hålla luvan över ansiktet som skydd mot snö och blåst.

De sa aldrig vem de var och vi glömde fråga i all chock men det visade sig att det var SVT, tack å lov kom vi inte med i tv-sändningen, det hade inte vart en vacker syn. Väl hemma var ovädret inte lika illa som i Borås så jag kom hem utan problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar