fredag 28 april 2017

HEMMA

Det finns en plats på denna stora jord som betyder lite mer än alla andra platser. Det är inte en stor plats, inte heller en plats som alla känner till men den är inte hemlig.

Här ser man skog oavsett vart man kollar. Skogen har alltid vart en magisk värld för mig. Det var där jag spenderade mina dagar då jag var yngre. Jag och min syster lekte att vi var jägare, byggde kojor och klättrade längst upp i trädtopparna. Skapat hem åt sniglarna och ätit lite för mycket harsyra. Skogen är fortfarande en plats dit jag går för att få vara ensam eller bara känna lugnet.

Över åkrarna finns sjön. En plats där jag ofta är oavsett årstid. Första maj åker vi ner dit för att ta årets första dopp. Varje sommardag spenderas där och på vintern är det en perfekt skridskosjö. Detta är nog min favoritplats. En sommarkväll vid denna sjö är så nära magi man kan komma, att bada i solnedgången slår allt!

Hur många mil jag cyklat är svårt att räkna. Det spelar ingen roll vilket väder eller vilken årstid det är, det går alltid att cykla. Jag och min syster är "de som alltid cyklar" här i byn. Trots alla vägar jag cyklat på hittar jag alltid nya vägar att utforska. En kompis brukar fråga vad jag skulle gjort utan min cykel och det vet jag faktiskt inte. Det är en fantastisk uppfinning!

Här är platsen där jag har haft picknick dagen då marken kläddes av 1 dm snö, fått vänner för livet, gjort hyss och skrattat tills jag fått ont i magen. Här hälsar man på varann då man möts på vägen och det värsta som kan ske är då man hamnar bakom en epa-traktor. 

På denna plats har jag vuxit upp. Till denna plats återvänder jag alltid och kommer antagligen alltid göra. Denna lilla by, den betyder så mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar