fredag 1 februari 2013

DET ÄR INTE ALLTID ENKELT, MEN DET ORDNAR SIG ÄNDÅ!

Hej vänner!
Livet rullar på och nu vart ännu en skolvecka avklarad, det känns verkligen som att man släpper allt på fredagarna och man känner bara för att åka hem och vila ut några dagar. Helgerna är verkligen ett måste!

Igår var nog den konstigaste dagen på länge! Jag åkte till skolan vid 9 för att vara där med Linnea tills 2  då lektionen började (hade inte svenska eftersom att vi var klara men uppgiften) men den lektionen var KAR och då gör man saker som läxor och andra skolgrejer men allt jag skulle kunna göra låg hemma så jag hade inget att göra. Men vi fick reda på lite info och sen blev det en stor diskussion som bara va helt knäpp!
Men i alla fall, ja och Linnea va i skolan från halv 10 till halv 4 utan att ha någe vettig lektion..men vi gjorde lite ärenden och åt så tiden rullade iväg och sen hängde Linnea, Danii och Julia med hem. Det va en bra dag trots allt!

Även denna dagen har vart en ändelserik dag!
När mamma och min syster skulle åka till skola och jobb sa de något om att det va halt på trappen men jag tänkte inte så mö på det och sen gick klockan väldigt fort så jag var tvungen att springa till bussen (utan att tänka på att det kunde va halt), men sen visade det sig att bussen var 10 min sen p g a den ishala vägen. Jag lyckades alltså springa på is utan att halka, jag är lite stolt faktiskt!
Men bussen körde i slowmotion  och jag kom en kvart sent till skolan men läraren o jag kom samtidigt så det va lugnt. Sen har jag haft världens huvudvärk under hela dagen som vägrar släppa. Jag och två andra tjejer i min klass va inte mä på idrotten så vi fick gå en promenad istället och då gick vi till affären och köpte choklad, busungar!

Nu är jag i alla fall hemma och det är otroligt skönt, fast tror mitt huvud sprängs snart men sånt är livet!
I helgen händer inget speciellt, kanske drar ner till skolan imorgon och går på en mässa men det återstår att se! Ha en fin fredagskväll och en bra helg, kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar