måndag 7 januari 2013

ÅRET VAR 2012, LITE BÄTTRE

 Första månaden av de nya året innehöll mycket snö och skridskoåkning!
 Snön låg kvar även i februari och då passade vi på att åka pulka, snön orsakede även mycket problem med bussarna men vad gör det då man får ersättning. Köpte även nya kängor!

 I mars kom våren och snön byttes ut mot massa blommor och kängorna mot mina älskade fejk-converses!
 I april gick alla i mark i skolan medans alla andra var lediga. Byn hade sitt årliga ankrace och jag och Linnea lyckades baka världens äckligaste cupcaces...
I maj kom värmen och alla fick solsting till och med termometern, så varmt va det inte riktigt. Jag tog ett till hål i örat och för att överleva åt i mycket glass på donken efter skolan!
 Skolan slutade, jag jobbade, vi fick äntligen en busskylt och vi drack påskmust på midsommarafton!
 I juli var hela familjen uppe hos släktingarna i Jämtland, vi badade mycket och jag köpte äntligen min systemkamera!
 I augusti höll värmen i sig, även i vattnet. Skolan började och jag hade dreads för några dagar!
 I september kom höstvädret och regnet, vi va på skene marten och jag satte mig bakom ratten å en bil och körde för första gången!
 I oktober började det hända grejer utanför fönstret, frosten kom och klassen åkte till huvudstaden!
November bjöd på kyla och jag fick testa jobbet som guide i skolan för små 9or. Ljusstakar och annat mysigt kom fram i husen och jag drack te som aldrig förr!

Och sen kom december, julkalendrar av alla slag och julshopping med linnea i göteborg tillsammans med alla deltagare från xfactor. Snön kom även den en stund och julen var fin. Året avslutades somsagt på nyårslägret och detta året har vart GRYMT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar