lördag 2 januari 2016

BOKTIPS

Det är då döden blir vacker av Linnéa Vall.



Något jag önskade mig i julklapp och även fick var denna boken. Jag började läsa den strax efter att jag fått den och jag fastnade direkt. Har dock fått tvinga mig att bara läsa lite per dag för att den inte ska ta slut för fort för så bra var den!

Boken är skriven av en tjej som heter Linnéa. Linnéa var med om tsunamin 2004 i Thailand och denna bok handlar om hennes berättelse innan, under och efter denna katastrof. Något jag fastande för direkt var sätter hos skrev på. Författaren använder sig mycket av metaforer och språket är väldigt beskrivande och vackert. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det men det var en upplevelse att läsa en bok men ett sånt fint språk.

Detta är en bok jag verkligen rekommenderar. Den väckte så mycket känslor. Både känslor kring allt jobbigt som hände men också en sån kärlek som fanns mitt i allt mörker. Så läs den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar