onsdag 24 februari 2016

EN BÄTTRE START PÅ DAGEN

Jag måste bara berätta om min morgon. Så komiskt och roligt!

Vi tar det från början. En kompis brukar komma hem till oss på morgonen och sen går vi till bussen tillsammans och idag gjorde hon detta också. Förra veckan var hon utomlands och jag bestämde mig för att lura henne (efter att vi haft ett samtal om att ärlighet varar längst...)

Jag sa att busstiderna hade ändrats från 7.17 till 7.30 men att vi ändå va i vid sluthållplatsen samma tid eftersom de små busshållplatserna hade tagits bort. Något min syster hängde med på och vår kära lilla vän trodde på oss. Efter en stund avslöjade jag att allt var ett skämt och vi gick till bussen.

Då klockan slog 7.18 insåg vi att bussen var sen, inget som vi tänkte på så direkt eftersom att det är så halt nu på morgonen men då klockan blev 7.25 började vi undra vart bussen var.

Fem minuter senare (observera 7.30, då jag hade lurats att bussen skulle gå) är vi väldigt förvirrade. Bussen är nu 13 minuter sen, vilket är väldigt ovanligt. Vi blev inte mindre förvirrade då jag ser bussen komma från andra hållet.

Bussen stannar och busschauffören vinkar på oss att hoppa in. Det visar sig att han fått fel info och kört till grannbyn. Då han i grannbyn mötte upp bussen som skulle va där undrade han vad den gjorde där och då han sen insåg att det var han som körde fel fick han köra tillbaka tills oss. Sen åkte vi hela turen baklänges. De som egentligen hoppar på före oss fick hoppa på efter.

Denna resa skulle nog inte bli lika rolig om det inte var för den lilla söta gubben som körde bussen. Han bad om ursäkt och förklarade historian för alla som hoppade på och alla bara skrattade åt honom. När någon hoppade av ropade han "Trevlig dag" och min syster berättade sedan att han hade skjutsat fram de som skulle till gymnasiet ända fram till skolan (jag hoppade av tidigare).

Jag vet inte om ni ser denna historia lika rolig som jag men allt var så komiskt och härligt. En bättre morgon helt enkelt. Mer människor som denna busschaufför, tack!!


Här har vi mina busskompisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar