fredag 1 mars 2013

ILANDSPROBLEM

Jag kom på en grej.
Att sova är nog det skönaste som finns men det värsta som finns är att lägg sig, och gå upp!
På kvällen är man oftast trött och då man känner att nu är man redo för en stund i drömmarnas land kommer man på att man måste borsta tänderna. Två minuter varje kväll, och morgon. Fyra minuter per dag. Tjugoåtta minuter på en vecka (!!!) På Tjugoåtta minuter skulle ja kunna hitta på mycket skoj, som att sova eller kolla wehearit, äta chokladbollar och lyssna på håkan.
Fast det absolut värsta kan nog va då man precis har lagt sig och kommer på att man glömt borsta tänderna, man skulle väldigt gärna vilja ha ett glas med vatten eller man är väldigt kissnödig. Hemskt!

Men sen när man väl har somnat, man hoppar runt på fluffiga rosa moln tillsammans med prickiga elefanter med vingar och rosetter och allt är helt underbart så ringer såklart väckarklockan/mobilen/mamma kommer in och sjunger godmorgon-låten...allt är förstört!

Nu ska ja sova och imorgon är det lördag vilket betyder att jag borde få sova länge och vakna av mig själv men jag är nästan 100 % säker på att antingen blir jag väckt eller så vaknar jag klockan 0700 och är jätte pigg! Som det brukar va.

Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar