fredag 11 december 2015

LUCKA 11 - SAKER DU INTE VISSTE OM MIG JULEDITION

I denna lucka kommer jag säga 10 saker du inte visste om mig fast med en liten jultvist!

  1. Jag kollar alltid på julkalendern varje år även om den inte är bra. Det är en tradition och det är som en nedräkning fram tills jul.
  2. När vi snackar om kalendrar så är chokladkalender ett måste för mig. Jag anser att om man får chansen att äta en chokladbit varje dag så tar man den chansen! 
  3. Jag äter inte så mycket på julbordet. Mina favoriter är julmust, rödbetssallad, brysselkål och köttbullar om de är hemmagjorda.
  4. Då jag var liten åt jag även sill men endast för att min bror gjorde det. Nu tycker jag inte om det.
  5. Jag tycker inte att det är kul att kolla på Bingo Lottos uppesittarkväll dagen innan julafton. Bäddar hellre ner mig i min säng med en julfilm.
  6. Jag vill oftast gå på midnattsmässan men när tiden väl är inne är jag alltid för trött.
  7. Så länge jag minns har jag alltid firat jul hemma med mammas sida av släkten men jag har sett på foton att vi firade jul hos mina morföräldrar då jag var liten.
  8. Vi brukar alltid fika men det slutar alltid med att de "vuxna" sitter och pratar så högt så att man inte hör vad de säger på tv:n så vi ser aldrig hela..
  9. Jag älskar juldagen. En dag då man bara kan mysa runt, kolla på julklapparna och äta rester!!
  10. Jag har fortfarande den känslan i kroppen som man hade som barn natten innan julafton och att gå upp på julaftonsmorgon brukar också va så mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar