onsdag 9 december 2015

LUCKA 9 - MÅ BRA TIPS

I denna lucka väljer jag att dela med mig av lite Må bra-tips. Lite pepp! 

Omringa dig själv med människor som ger dig positiv energi.
- Människor om gör dig glad. Har du en vän som tar av din energi mer än att ge dig ny energi så finns det egentligen inte någon anledning till att vara vänner längre.

Njut av naturen
-Något som kan ladda mitt batteri till 100% på väldigt kort tid är att bara gå ut och njuta av naturen. Oavsett om det är skitväder, grått och regnigt så finns det alltid sin charm i naturen. Tänk att vi har tillgång till denna fantastiska natur, att den är vår. Vill du hitta på något kan du alltid ta med kameran, gå en promenad med hunden eller en kompis. Eller varför inte springa en runda för er galningar! ;)

Håll din egna väg
- Ja, jag vet detta kan vara svårt. Vi påverkas mycket av människor runt omkring oss men du har en egen vilja och du vet oftast vad som känns bäst för dig. Så gör som du själv vill, tänk själv och jämför dig inte för mycket med andra. Du är redan bäst och det vet du!

Tänk positivt
- Detta är något som också kan vara svårt i perioder. Är allt jobbigt så är det inte alltid lätt att hitta det positiva i det hela men det finns, det tror jag så försök verkligen hitta dem. Har du ett jobbigt prov så är mitt tips att tro på dig själv och tro att du har gjort tillräckligt för att du ska klara detta. Och du vet känslan efter man gjort provet, den kan va bra eller dålig men du har i alla fall gjort så bra du kan och nu kan du lämna den ett tag och hitta på något kul. Om du ska göra något jobbigt se då till att ha något roligt att se fram emot efter det jobbiga så blir det bättre. Vänd det negativa till något positivt helt enkelt. Ett positivt tänkande är faktiskt avgörande, det blir till vad du gör det till.

OCH KOM IHÅG, DU ÄR BRA SOM DET ÄR OCH DET ÄR OKEJ ATT INTE ALLTID MÅ PERFEKT MEN JAG VILL I ALLA FALL ATT DU HITTAR NÅGOT BRA MED VARJE DAG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar